Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Documente necesare

MODEL CERERE INSCRIERE FOSE SEPTICE

CERERE AJUTOR INCALZIRE – Declaratie pe propria raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala

CERERE – Declaratie pe propria raspundere pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pt sprijin educational


STARE CIVILA – ACTE NECESARE

I. ACTELE NECESARE LA ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI
(pentru cetăţenii români cu domiciliul în România)

Actele de identitate, în original şi copie xerox; 

1.Certificatele de naştere, în original şi copie xerox;
2.Certificatele medicale privind starea sănătăţii (prenupţiale), în original – valabile 14 zile;
3. Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare (dacă este cazul).

Aceste acte pot fi : 
   a) certificatul de deces al fostului soţ, în original şi copie xerox;
   b) sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;
   c) certificat de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei.

Precizări: 

– Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei, cu 10 zile calendaristice, înainte de ziua oficierii căsătoriei(se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei). 

II.ACTELE NECESARE PENTRU INREGISTRARE NOU NĂSCUT

1. Certificatul medical constatator al naşterii; 
2. Certificatele de naştere ale părinţilor în original şi copie xerox;
3. Certificatul de căsătorie al părinţilor (dacă sunt căsătoriţi), în original şi copie xerox;
4. Actele de identitate ale părinţilor, respectiv ale declarantului naşterii, în original şi copie xerox; 
5. Livretul de familie pentru a se înregistra nou născutul

Termenul pentru declararea şi înregistrarea naşterii copilului este de:

– 30 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;
– 3 zile de la data naşterii, pentru copilul născut mort;
– 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înăuntrul termenului de 30 zile

PRECIZĂRI:

   – După împlinirea termenului de 30 de zile, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea Primarului, precum și cu avizul comform al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor.

III.ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE NAŞTERE (în locul celui furat, distrus sau pierdut)

  – Actul de identitate, în original şi copie xerox;
   – Procură specială, în original(în cazul solicitării certificatului prin împuternicit).

PRECIZĂRI:

   – Cererea se depune la primăria care are în păstrare actul de naştere sau la primăria de domiciliu a petiţionarului, personal sau prin împuternicit cu procură specială. 
   – Procura dată la notar în străinătate trebuie să fie apostillată sau supralegalizată, după caz, iar traducerea acesteia să fie autentifică de către un notar din România;


IV.ACTELE NECESARE LA ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI (pentru cetăţenii români cu domiciliul în România)

1. Actele de identitate, în original şi copie xerox; 
2. Certificatele de naştere, în original şi copie xerox;
3. Certificatele medicale privind starea sănătăţii (prenupţiale), în original – valabile 14 zile;
4. Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare(dacă este cazul).

Aceste acte pot fi : 
   a) certificatul de deces al fostului soţ, în original şi copie xerox;
   b) sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;
   c) certificat de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei.

Precizări: 

– Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei, cu 10 zile calendaristice, înainte de ziua oficierii căsătoriei(se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei). 

V. ACTELE NECESARE LA ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI (când unul dintre viitorii soţi este cetăţean străin)

Actele necesare pentru cetăţeanul străin :

1. Paşaport în original şi în copie xerox;
2. Certificat de naştere în original, în copie xerox legalizată şi traducere în limba română, legalizată; 
3. Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare (dacă este cazul), Aceste acte pot fi : 
   – certificatul de deces al fostului soţ în original; 
   – sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă în original;
   – certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei în original.
4. Adeverinţă de domiciliu şi stare civilă de la primăria de domiciliu şi traducere legalizată în limba română; 
5. Dovadă eliberată ori autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România cu excepţia cetăţenilor statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică, se pot prezenta documente eliberate de autorităţile competente din ţările respective;
6. Declaraţia dată pe proprie răspundere, autentificată de un notar public, din care să rezulte că viitorul soţ, cetăţean străin sau apatrid nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România, în cazul în care dovada prevăzută la aliniatul precedent nu poate fi obţinută întrucât statul respectiv nu are misiune diplomatică sau oficiu consular acreditat în România. 
7. Certificatul medical privind starea sănătăţii (prenupţial) – valabil 14 zile;

PRECIZĂRI : 

– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat membru al Convenţiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să aibă aplicată Apostilla Conventiei de la Haga din 05 octombrie 1961;

– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat care nu este membru al Convenţiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să fie supralegalizate;

– Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat cu care România are încheiate tratate/convenţii/acorduri de asistenţă juridică acestea sunt scutite de apostilare sau supralegalizare; 

– Traducerile şi legalizările se fac la notar în România.

– Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei , cu 10 zile calendaristice, înainte de ziua oficierii căsătoriei(se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei). 

VI. ACTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE CĂSĂTORIE (în locul celui furat, distrus sau pierdut)

 Actul de identitate, în original şi copie xerox;
– Procură specială, în original (în cazul solicitării certificatului prin împuternicit).

PRECIZĂRI:

– Cererea se depune la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau la primăria de domiciliu a petiţionarului, personal sau prin împuternicit cu procură specială. 
– Procura dată la notar în străinătate trebuie să fie apostillată sau supralegalizată, după caz, iar traducerea acesteia să fie autentifică de către un notar din România;

VII.ACTELE NECESARE PENTRU DESFACEREA CÃSÃTORIEI PRIN ACORDUL SOŢILOR

Ofiţerul de stare civilã constatã desfacerea cãsãtoriei, prin divorţ pe cale administrativã, dacã soţii sunt de acord cu divorţul şi nu au copii minori, nãscuţi din cãsãtorie sau adoptaţi.

   Cererea de divorţ pe cale administrativã se face în scris, se depune şi se semneazã personal de cãtre ambii soţi, în faţa ofiţerului de stare civilã delegat de la primãria care are în pãstrare actul de cãsãtorie sau pe raza cãreia se aflã ultima locuinţã comunã a soţilor.

ACTELE NECESARE:

   – Actele de identitate, în original şi copie xerox;
   – Certificatele de naştere, în original şi copie xerox;
   – Certificatul de căsătorie, în original şi copie xerox;
   – Declaraţie datã în faţa ofiţerului de stare civilã, în situaţia în care ultima locuinţã comunã declaratã nu este aceeaşi cu domiciliul sau reşedinţa ambilor soţi înscris/ã în actele de identitate;

VIII.ACTELE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESULUI

1. Certificat medical constatator al decesului, întocmit şi semnat de medicul sau cadrul mediu sanitar care a constatat decesul;
2. Actul de indentitate al persoanei decedate;
3. Livretul militar sau adeverinţa de recrutare (ptr. persoane până la vîrsta de 60 ani); 
4. Certificatul de naştere al persoanei decedate, în original şi copie xerox;
5. Certificatul de căsătorie al persoanei decedate, în original şi copie xerox;
6. Actul de indentitate al persoanei care declară decesul, în original şi copie xerox.

Precizări: Declaraţia se face în termen de 3 zile de la data încetării din viaţă a persoanei

IX. TRANSCRIEREA CERTIFICATELOR DE STARE CIVILĂ ELIBERATE DIN STRĂINĂTATE

Atenţie!!! Toate traducerile şi legalizările actelor de stare civilă emise de autorităţile străine trebuie făcute doar în România.

Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite în străinătate, la autorităţile locale competente, se transcriu, obligatoriu, în registrele de stare civilă române, în termen de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de la primirea din străinătate, a certificatului ori extrasului de stare civilă.

Cererea de transcriere, se adresează primăriei localităţii în raza căreia îşi are domiciliul solicitantul, însoţită de următoarele acte:

– certificatul  (extrasul) de naştere, căsătorie sau deces (după caz) vizat cu apostila conform Convenţiei de la Haga* în original şi xerocopia acestuia;

– traducerea în limba română, la un traducător autorizat, autentificată de un notar public din România;

– actele de identitate ale părinţilor copilului, paşaport pentru părinţii cetăţeni români cu domiciliul în străinătate (în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate este necesară dovada ultimului domiciliu în ţară, care se solicită la Biroul de Evidenţă a Persoanelor), originale şi copii;

– certificatul de căsătorie al părinţilor, iar dacă nu sunt căsătoriţi, certificatele de naştere ale acestora;

– procură dată la un notar public din ţară, iar din străinătate la ambasada statului de reşedinţă, sau la un notar public din ţara respectivă, apostilată, în cazul în care se împuterniceşte o persoană în vederea transcrierii;

– actul de identitate al persoanei împuternicite, în original şi xerocopie;

– declaraţie de naţionalitate;

– declaraţie de domiciliu, în cazul în care părinţii copilului au domicilii diferite;

– declaraţie cu privire la numele de familie purtat după încheierea căsătoriei.

În cazul în care cererea de transcriere se depune prin împuternicit cu procură specială, pe lângă actele  menţionate mai sus, este necesară şi declaraţia notarială a cetăţeanului român, titular al certificatului în cauză, în care să se specifice dacă s-a mai solicitat sau nu transcrierea/înscrierea certificatului în registrele de stare civilă române din ţară sau străinătate şi că nu mai există un alt act de stare civilă reconstituit.

FOARTE IMPORTANT !

– documentele eliberate de instituţii ale statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga din 5/10/1961 vor fi în mod obligatoriu apostilate

– sunt scutite de supralegalizare sau apostilare, documentele emise de statele cu care România a încheiat tratate, acorduri sau convenţii bilaterale de asistenţă juridică în materie civilă sau de dreptul familiei

– documentele care nu se regăsesc în primele două situaţii, vor fi în mod obligatoriu supralegalizate, în conformitate cu prevederile articolului 162 din Legea 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept internaţional privat.

ANEXA 1

Lista completă a statelor cu care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de asistenţă judiciară, care prevăd scutirea de supralegalizare sau orice altă formalitate :

Republica Albania
Republica Austria
Regatul Belgiei
Bosnia şi Herţegovina
Bulgaria
Republica Ceha
Republica Populară Chineză
Republica Populară Democrată Coreană
Croaţia
Republica Cuba
Republica Franceză
Republica Moldova
Republica Populară Mongolă
Republica Polonă
Federaţia Rusă
Republica Serbia
Slovacia
Slovenia
Ucraina
Republica Ungară

ANEXA 2*

Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine încheiată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin O.G. nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică cu următoarele state:

Africa de Sud
Andora
Antigua-Barbuda
Republica Argentina
Armenia
Australia
Azerbaidjan
Bahamas
Barbados
Republica Belarus
Belize
Botswana
Brunei Darussalam
Republica Cipru
Columbia
Confederaţia Elveţiană
Republica Estonia
Republica Finlanda
Republica Federală Germania
Republica Elenă (Grecia)
Insulele Cook
Dominica
Danemarca
Ecuador
Fidji
Grenada
Honduras
India
Insulele Marshall
Republica Irlanda
Statul Israel
Republica Italiană
Japonia
Kazahstan
Lesotho
Republica Letonia
Liberia
Lichtenstein
Republica Lituania
Marele Ducat al Luxemburgului
Republica Macedonia
Malawi
Republica Malta
Mauriţius
Statele Unite Mexicane
Principatul Monaco
Namibia
Niue
Regatul Norvegiei
Noua Zeelandă
Olanda
Republica Panama
Republica Portugheză
România
Serbia şi Muntenegru
Sain Kitts and Nevis
Salvador
Sf. Incent şi Grenadine
Sf. Lucia
Samoa
San Marino
Seychelles
Spania
Regatul Suediei
Republica Suriname
Swaziland
Tonga
Trinidat Tobago
Republica Turcia
Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord
Statele Unite ale Americii
Republica Venezuela

ANEXA 3

        Sunt supuse supralegalizării actele de la autorităţi şi instituţii din străinătate, din state cu care România nu are tratate sau convenţii de asistenţă juridică în materie, care urmează a fi folosite în România şi pentru care nu există scutire de supralegalizare.